torsdag 3 juli 2008

Öresjö och bad

Vid elva tiden kom Håkan ner och vi cyklade iväg till Öresjö. Det var ett av de jobbigare cyklingarna. Etappen började men den gigantiska Sluss/Strömslundbacken, 600 meter rakt upp. Efter den så fanns de ett par jobbiga backar till men vi kom 9,3 km senare var vi framme vid Öresjö och genomsvettiga.

Tog året första dopp, det var fan inte varmt kan jag säga, på sin höjd var det nog 18 grader. Det var så kallt att mina fötter domna bort. Men det var sjukt gött, att kyla ner sig och få bort allt svett. Det blev totalt tre dopp, sista var ett riktigt mansdopp. Vi körde "man eller mus", vilket gick ut på att vi skulle gå så långt som möjligt innan man vek sig. Efter många om och med, och diverse tjejljud, så gick jag så jag hade vatten till brösten, sen vek jag mig. Kan tala om att när vi hade gått ut så långt var det inte frågan om några 18 grader, utan snarare snudd på isflak. Våldsamt kallt!

Efter att ha legat i solen och göttat oss, ett par timmar så var det upp på cyklarna och sätta fart hemåt Hemvägen gick förvånansvärt enkelt, eller enklare iallafall. När vi kom fram till Oscarsbron (slussen) så var det en större folksamling, visade sig att Vattenfall skulle släppa vattnet. Helt otroligt vackert, 300 000 liter vatten per sekund ut genom dammarna är inget skämt.

Resten av kvällen har jag bara degat och kollat på den nya säsongen av Weeds, har även hunnit klämma ett Columbo avsnitt.

Inga kommentarer: