fredag 4 juli 2008

Bruce Springsteen del 1

Idag, 4 juli, på den amerikanska nationaldagen drog vi ner till Göteborg. Jag, Sella, Håkaj och Fredriksson. Gubbarna skulle ner och lyssna på Bruce, dock inte jag, för jag har biljetter till morgondagens konsert.

Väl nere i Gbg så drog vi till Paul's Biljad och klämde i oss varsin hamburgaretallrik, de va änna länge sen jag var där och käkade. Det var sjukt gott kan jag meddela, så har vi vägarna förbi Gbg, så fråga efter Paul's Biljard, helt klart värt ett besök.

Det var sjukt varmt och kvavt och vi gick runt på stan för att hitta någonstans att sitta, efter en korta sväng in på Hard Rock så drog vi vidare, men det var så fullt överallt, så tillslut så satte vi oss vid Poseidon, och blev svalkade av små duschar lite då och då. Sen fortsatte promenaden ner till Stage Door där Fredriksson ville stanna, så vi andra drog vidare till McDonald's men där var det så mycket folk, så Håkaj och Sella fick inte sina skakade-mjölk (milkshake) utan vi promenarade bort mot Statoil Ullevi och där fick de blir glass istället. Sen gick gubbarna in på arenan och jag drog bort till bilen.

Jag var iväg och fikade och efter de så åkte jag ner och parkerade utanför polishusen och lyssnade på konserten. Vilket jävla tryck, det var nästan mer folk utanför än innanför.

Hemresan gick tack och lov väldigt fort, vi var redigt trötta och jag kände att mitt största behov var en dusch, för man hade svettats som en gris.

Nu är klockan strax efter halv tre den 5 juli och om elva timmar ska vi upprepa proceduren.

Inga kommentarer: