lördag 26 juli 2008

Hata TV 4!!!

Vilken dag det har varit, vaknade kl 7 för jag tänke att det vore bra att hinna tvätta innan de blir vulgärt varmt ute. Så jag körde två maskiner. Medan kläderna låg i torkrummet, så passade jag på att diska, damma, dammsuga och moppa hela lägenheten. Det tog sin tid men det var skönt att få de gjort!

Strax efter 11 drog jag ner och hämtade kläderna och sen hoppade jag in i bilen och körde till Gaddesanda för att sola/bada ett par timmar och sen hinna hem i tid för att se Gefle-IFK Göteborg kl 16. Rätt gött väder, men det blåste nåt fruktansvärt men det blev två snabbare dopp innan jag begav mig hemåt för att laga mat.

Lagade riktig fotbollsmat, 150 grams hamburgare och pommes. 15:50 satte jag mig med maten i vardagsrummet och drog på TV 4 för att se fotbollen. Då är det massa jävla travhästar och kärringen i rutan säger att det är lite tekniska problem i Gävle och förhoppningsvis så är de klart innan avspark. Inga problem tänkte jag, vill ju ändå inte höra "expertkommentatorernas" åsikter. Men drog sändningen igång kl 16? Nej, och inte heller 16:10 och inte 16:20 eller 16:30 eller för den delen 16:40. Utan först 16:50 när man hade fått se trav i över en timme så kommer de upp att matchen kommer att visas i efterhand på TV 4 Sport kl 19:00!

Jag var så förbannad så de går inte att beskriva, hade kunnat döda Peter Jideh och Patrik "kamera kåt" Ekwall om jag hade sett dom! Jag skickade en massa mail till TV 4 och var bara så jävla förbannand! Här hade man planerat dagen perfekt, städat, badat och lagat mat och verkligen laddat upp för att se Robin Söder och övriga i Blåvitt och så möttes man av trav!!!

Trav är INGEN SPORT, jävla speltorskar! Hur kan de klassas som sport, hästen gör ju för fan hela jobbet, jävla tönten sitter ju bara där bak i en bekväm stol och slår till hästen ibland! Det vore som att jag skulle hoppa upp på Zlatan Ibrahimovics rygg när han spelar match och kallar mig själv för fotbollsproffs! De roligaste är ändå hur seriösa dessa speltorskar är, väldigt "djupa" diskussioner om vilken häst som är bäst i Sverige annat skit som inte en jävel bryr sig om!

Nåväl, Blåvitt vann med 1-0 och på onsdag väntar FC Basel på Ullevi. Vi har vind i seglet och de ska inte vara omöjligt att piska Basel på hemmaplan, inte med en glödhet Robin Söder iallafall!

Inga kommentarer: