fredag 18 juli 2008

Ålderdomshem eller nattklubb?

Idag startade Fallens Dagar officiellt och LiveNight skulle spela på Stålverket, vilket jag och Håkan tyckte vi skulle gå och se.

Under dagen hände det inte så jätte mycket, var ute och handlade och drog en sväng till Överby innan jag kom hem och ställde mig för att laga mat. Dagen till ära fick det bli den vid det här laget världsberömda lunchbrödet. Den här gången var jag dock mer vetenskaplig i mitt tillvägagångsätt, nästan med matematisk precision! Visst gick det bättre den här gången, fick ihop degen perfekt och kunde rulla ihop den utan några komplikationer.

Vid sju-tiden dök Håkan upp och vi klämde i oss maten. Jag tryckte i mig lite för mycket och var nog tjockast i stan efteråt och ville bara sova. Men för matsmältningen så drog jag på ett Columbo avsnitt - inte de bästa avsnittet, riktigt slarvigt mord, men världsklass lik förbannat!

Sen drog vi in till stadskärnan för att känna på stämmningen, rätt mycket folk och inte så jätte mycket fylla just då. Efter en kortare sväng på stan så vände vi tillbaka och skulle in på Stålverket, precis utanför så träffade vi Mogge och han fixade in oss så vi slapp betala entré och garderob och tur var väl de!

Väl inne så var det en gött obehaglig känsla, dansbandsmusik och inte en käft under 45! Det är något extremt obehagligt när man blir uppraggad av en kärring som kan vara ens mormor. Men lyckligtvis så är jag snabbtänkt och skyllde på att jag hade en stuckad fot och inte kunde dansa. Snacka om att man kommer drömma mardrömmar inatt! Nåväl, vi hade två timmar att slå innan LiveNight skulle inta scenen - dock 15 minuter sena, men "rockstjärnor är alltid sena!".

Om man bortser från ålderkategorin som var där så var det helt okey, riktigt bra tryck från bandet och bra låtval! Gå in och kolla på gruppens hemsida, http://www.livenight.se/.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att veta: Min mamma är 45 och går till stålverket, men hon dansar inte runt som en tant!
Hon röjer dansgolvet som en 20åring!