onsdag 23 juli 2008

9-0 på S.S. Murata

Idag körde jag ännu ett hårt pass på gymmet, även om det blev lite halvt om halvt. Vi skulle träna vid 11, så vi kom ner till gymmet och så visade det sig att de öppnade kl 12! Så vi körde en spontanträning på gräsen i väntan på att de skulle öppna. Jag gjorde 110 armhävningar i solen och höll på att dö. Men kl 12 öppnade gymmet och vi gick in och körde ben lite snabbt. 60 kg på knäböjen kändes gött kan jag tala om!

Efter träningen var det hem, duscha och åka till Göteborg för att kolla på returmatchen mot Murata från San Marino. Det var inga större bekymmer och Blåvitt vann med 4-0, totalt 9-0. Det som är väldigt glädjande är Blåvitts unga förmågor. Robin Söder (17 år) gjorde ett av nio mål, Nicklas Bärkroth (16 år) gjorde två av nio mål. Underbart att se att satsningen på unga spelare ger resultat, en viss förbundskapten som jag tidigare har idiotförklarat (Lars Lagerbäck) borde kanske besöka Ullevi lite oftare så han med egna ögon får se hur ungdomlig entusiasm ibland faktiskt slår rutin!

Nästa onsdag är möter vi FC Basel från Schweiz, fortsätter Blåvitt spela som de har gjort sen Djurgårdsmatchen så tror jag att Basel kan få de riktigt svårt - vi hoppas och ber!

Inga kommentarer: