onsdag 30 juli 2008

Champions Leauge kval 2

Började dagen som vanligt med att dra till gymmet med Daniel. Idag körde vi ben, lite bröst och mage. 80 kg på knäböjen, börjar arta sig änna!

Efter gymmet var det snabba ryck hem, för att ducha och göra i sig iordning för att åka ner till Gbg. Väl nere i Gbg så var det kaos och stressigt som vanligt. Drog hem till mamma för att fixa hennes dator, och sen iväg till Japan Photo för att köpa en fjärrkontroll till kameran.

Sen hämtade jag upp Dario och vi drog bort till Ola som satt ute på sin innegård med fru och barn, även Darios bror och Roy var där. Gubbarna satt och pimpla öl och tjôtade om Iron Maiden konserten, vilket jag var så intresserad av. Efter ett par timmar där så drog vi oss bort mot Ullevi.

Jag hade fan gåshud när IFK spelarna marcherade in på Ullevi till den officiella Champions Leauge fanfaren, sån jävla känsla, ryser bara jag tänker på de. Själva matchen då? Basel gjorde 1-0 på hörna i 26:e minuten och IFK kvitterade i 33:e. Så nu kan de bli sjukt tufft på bortaplan men inget är omöjligt i fotboll!

Dagens kalkon delar jag ut till vissa i IFK-klacken! Idioterna började slåss sinsemellan, och när vakterna gick upp så började slåss med vakterna istället samtidigt som massa firmakillar rusade över från andra sidan för att vara med - IDIOTER! Första gången på elva år som Blåvitt kvalar till Champions Leauge och fanskapen skämmer ut oss! Hoppas de är nöjda!

Inga kommentarer: