onsdag 2 juli 2008

Ett årsdagen

Idag är det exakt ett år sen jag packade mina saker och flyttade sju mil norr om mitt kära Göteborg, till slussarnas stad. Även om man ibland blir rastlös och uttråkad så har jag inte ångrat flytten en enda gång. Har lärt känna massa underbara människor under de senaste året och sanningen är att jag trivs mer och mer i min nya stad, Trollhättan och grannstaden Vänersborg för den delen.

Nåväl, idag var jag bjuden på grillning hos Paul och Ullas sommarstuga, och vilken underbar dag det blev. Klockrent väder, sol och lagom med vind, kanon mat (jag skötte grillandet) och trevligt sällskap - kan verkligen inte bli mycket bättre. Tänk om alla sommardagar var så här, så hade man aldrig behövt fundera på att åka utomlands.

Annars har jag inte gjort så mycket annat idag. Sen jag kom hem har jag suttit och kollat på Law & Order:Criminal Intent, vilken smart serie, nästan i klass med Columbo. Ska hinna klämma in ett avsnitt till innan jag lägger mig. Imorgon ska jag och Håkan cykla ner till Öresjö och förhoppningsvis årets första dopp. Lite dumt att jag aldrig tog ett dopp under högvärmen vi hade i slutet av maj och början av juni. Men så går de om man är lite mjäkig.

Inga kommentarer: