söndag 1 juni 2008

Snart sommarlov...

God morgon!

Har precis vaknat och sitter med mitt kaffé och gôttar mig.

Idag är dagen efter crusingen och gatubolaget har fullt upp med att städa. Fyfan vilket liv det var utanför igår. Det var fullt av bilar, och alla försökte vara bäst genom att hålla ner kopplingen och gasa så motorn varvade upp. Det luktade skit igår, en blandning av bränsle och cigaretter.

Idag kommer mamma på besök (bilden till höger är förövrigt jag och mamma när jag var tre år). Så jag bör nog städa lite och plocka undan lite kläder och diska.

Idag är det även första juni (officiell sommarlovsmånad). Om 9 dagar är det den efterlängtade fotbollsmatchen, där ära och stolthet står på spel - lärarna mot eleverna, vinna eller försvinna! Om 10 dagar går niorna ut - fyfan vad jag kommer sakna dom. Om 11 dagar ska jag till Göteborg och Liseberg med mina nior. Fortsätter väderet så här så kan det bli riktigt trevlig start på sommarlovet.

Inga kommentarer: