fredag 6 juni 2008

En blind sekreterar och betyg

Gårdagen gick hyfsat snabbt. Dagen började med att jag pratade betyg med mina elever. En av eleverna började gråta när hon fick reda på att hon fick MVG i matematik. Blev lite ställd om jag ska vara helt ärlig, har aldrig hört någon som har börjat gråta för ett MVG men det var nog mest glädjetårar - hoppas jag iallafall. Efter betygssnacket så diskuterade vi Lisebergsresan vi ska göra den dagen efter avslutningen. Hoppas bara det blir fint väder för då kommer de bli riktigt trevligt.

Sen hade jag håltimma, så jag sprang mest runt och pillade på lite grejer här och där. Sen skulle våra sjuor och åttor ha sin konsert igen, fast den här gången för alla på skolan och inte sina föräldrar och vänner. Det gick både bra och lite mindre bra.

Dagens irritationsmoment var när jag av kollegorna i arbetslaget fick reda på att vår kära sekreterade (grovt ironisk) hade totalt missat att vi hade höjt en elev i historia från VG till MVG. Trots att jag väldigt tydligt på tre ställen i betygskatalogen hade skrivit att det var en höjning så hade hon fått för sig att vi hade sänkt eleven från VG till *** (tre stjärnor betyder att elever inte har fått något betyg) - jävla pucko. Som tur hade mina kollegor i arbetslaget redan varit där och pratat med henne, och kanske var det tur för henne. För hade jag sett de så hade jag tuggat ihjäl henne!

Nåväl, efter skolan var det dags att gå och fylla i tatueringen. Att fylla i lejonet var inga större beskymmer. Men när han skulle fylla i "Göteborg" så bytte han till en tjockare nål och satan vad ont de gjorde, och det bara rann blod. Men nu är den äntligen klar. Han gjorde ett kanonjobb.

Efter tatueringen har jag sjukt trött och sjukt hungrig. Var och handlade lite mat, blev en frusen snabbpizza, kanske inte de nyttigast alternativet, men de fick duga. Resten av kvällen satt jag och kollade på Simpson och I, Robot med Will Smith (grymt bra film).

Dagens bild är från Spikön i Thn. Redigerad i Photoshop. Tanken med bilden är att blomman vackra färger skulle få stå i centrum, så bakgrunden har jag gjort svartvitt. Klicka för att få en större version.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag va också en sån tjej som börja lipa över vissa betyg, man har sån jävla press på sig.. sen när man får veta resultatet så blir man lättad.. :) Allt bra eller? :) Nu ska jag snart till mina föräldrar och gotta mig, vi ska grilla ikväll med.. *mums* Kram kram