fredag 13 juni 2008

Avslutning och champangefotboll

Ännu en kväll men taskig sömn. Kom till skolan med rödsprängda ögon och helt borta. Avslutningen för sjuor och åttor är ju inte så jätte långa. Jag var uppe och delade ut diplom och pokaler till vinnarna av matematikolympiaden. Därefter var det dags för en avkortad version av onsdagens kabaré.

Eftersom mina nior gick ut i onsdags gick jag in en stund och sa några ord till åttorna och sen ner för att prata lite med sjuorna. Där kommer tre av mina tjejer inspringande och i tårar, så jag fick trösta tjejerna ett tag och försöka få dem på andra tankar.

Därefter var det dags för avslutningslunch för lärarna. En räkmacka och lite tjôt och så var det klart och jag kunde åka hem.

Väl hemma, då hade luften gått ur mig helt. Dels hade man en vemodig känsla i magen, dels så var jag helt slut. Så jag gick och la mig i sängen.

När jag vaknade spelades matchen Rumänien-Italien han precis se båda målen. Så jävla synd att Mutu inte var lika känslig som jag när han tog straffen. Men regerande världsmästarna har en poäng på två matchen och är i gungning. Men som vanligt så kommer väl Italien att ta sig vidare med minsta möjliga marginal. Hoppas verkligen att de förlorar mot Frankrike (sorry cuz, but I hate Italian fotball).

Sen var det dags för Holland att ta över scenen. Efter uppvisningen senast mot Italien hade jag stora förväntningar på matchen och herrejävlar! Holland imponerade igen! 4-1 mot Frankrike (som 2006 spelade VM-final). Frågan är om inte Hollands 2-0, 3-1 och 4-1 mål är topp fem snyggaste målen i EM?

Efter matchen klämde jag in ett Columbo avsnitt och sedan var det dags för sängen.

Inga kommentarer: