onsdag 18 juni 2008

Patetiska Blågult..

Jag är ingen besserwisser, ni som känner mig kan förhoppningsvis intyga de påståendet och jag hatar att säga "vad var det jag sa". Men vad var det jag sa, Ryssland kommer att vinna med 2-0. Vilket de gjorde och vilket gjorde mig 340 kronor rikare!

Blir bara så jävla förbannad på alla så kallade "experter" som tror att Ryssland är någon jävla kånkelnation som man bara går in och kör över. Det är så jävla typiskt Lagerbäck (som förövrigt bör bli idiotförklarad nu) att fega. Anfall är bästa vapnet, kolla på Holland exempelvis. Att starta en match á la Grekland, det vill säga über-försvar lönar sig inte. Men skit samma, rätt åt idioten och det är nog bättre att förlora med 2-0 mot Ryssland än att åka på en 6-0 förlust mot Holland i kvarten! Jag har ju tippat Holland som vinnare hela tiden och nu slipper jag känna mig kluven.

Förövrigt så var idag första semesterdagen. Har ytterligare 59 dagar att njuta av. Idag tvättade jag massvis med kläder och medan kläderna hängde i torkrummet så cyklade jag iväg till Överby. Tog cykeln till Sportson för att mina växlar var helt åt helvete skeva. Det gick inte att växla, den satt i sjuan hela vägen till Överby. En stor eloge till killen på Sportson, inte nog med att han justerade och fixade växlarna på cykeln direkt, han bjöd på de, så där sparade jag 200 kr.

Igår var sista dagen i M-laget. Jag och Håkan var hos Kalle och fikade, sen tog vi ut hans lilla båt en sväng, vilket var riktigt avkopplande. Dessvärre när vi bestämde oss för att vända så slutade det att blåsa, så vi blev sittande mitt ute Vänern en bra stund, men sen fick vi lite fart igen. Efter att ha spenderat förmiddagen hos Kalle drog jag till skolan för att träffa mitt nya arbetslag och tjôta lite om nästa termin. Vi har några riktigt goa personer i de nya arbetslaget, men de kommer ju inte att bli som i M-laget! Bilden är förövrigt ett prakt exempel på vad som händer om man säger något utan att tänka sig för i M-laget.

1 kommentar:

bjork sa...

Go dag!! Du skriver bra haha. Men orka cykla till överby på 7'an... haha! orkar knappt cykla dit med min 28'a växlade cykel.. Växlar suger.. Önskar man hade en sån där tant cykel som går i 55kmph bara man trampar i uppförsbacke ;D

Lycka till i ditt nya arbetslag, men mest av allt, njut av semestern :D