lördag 14 juni 2008

Cykel och sömnpiller

En ganska hyfsad dag. Började med att jag fick sova ut, och därefter städa och diska lite. Sen åkte jag iväg till Uddevalla och köpte cykel. Som jag efter massa om och men lyckades montera. det var ingen svår montering men man fick trolla på vissa ställen.

Sverige mötte Spanien idag också. Håkan kom över och jag lagade lite käk och vi kollade på matchen. Dessvärre var de ju rena sömnpillret och med tanke på att vi va tjocka på tacopaj och sandwich-glass så höll iallafall jag på att sömna. Säger de, Zlatan är hela landslaget. Utan honom, saknar Sverige, tyngd, kreativitet, styrka och glans.

Lagerbäck är förövrigt en idiot! Vem gör ett offensivt byte när det är fyra minuter kvar av matchen? Speciellt när Spanien dominerade hela andra halvlek! Sen väljer idioten på att skylla på domaren för att vi inte fick frispark när Rosenberg föll som ett asplöv i motvind och Spanien kontrade in 2-1! Det var ingen frispark, och som Hasse Backe sa, är man inne på tilläggstid och man har 1-1 så måste man vara starkare än vad Rosenberg var. Hade det varit Zlatan så hade han aldrig förlorat bollen. Förresten, varför börja med Elmander på högermitt när vi har en naturlig högermitt i Sebastian Larsson och vad i helvete gjorde Henrik "jag gör comeback i landslaget bara för att det är EM" Larsson på plan? Inte ett skit, han slog fan inte en passning rätt och bortsätt från väggningen med Zlatan senast mot Grekland så gjorde han inget vettigt i den matchen heller! Zlatan - Elmander på topp tack!

Förövrigt är de la lika bra om vi inte går vidare, då vi som bäst kan bli grupptvåa och kommer i såfall att ställas mot Holland. Detta Holland som i första matchen förnedrade regerande världsmästarna Italien med 3-0 och igår förnedrades VM-finalisterna från 2006, Frankrike, med 4-1. Om vi tar oss vidare och får möta Holland så tippar jag 6-0 till Holland!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hah...sov också ut bra...vaknade kl 17:00 ;)

Salamin fladdrar i takt med musiken sa...

Men Zlatan och Elmander leker inte bra tillsammans på topp, det borde du väl veta vid det här laget...