tisdag 3 juni 2008

Betyg och kaos

Tisdagen kan sammanfattas med ett ord - KAOS!

Dagen började med brännboll nere vid sjövallen. Bara att konstatera att min kära klass inte tillhör Sveriges brännbollselit.

Sen var det kaos fram till lunch. Åttorna var i skitstaden nummer ett (borås) och jag fick vara kvar på skolan och ha både sjuor och nior samtidigt. Resultatet blev 4o elever i en sal och filmvisning. Fever Pitch (originalversionen med Arsenal, inte den amerikanska versionen med Boston Red Sox). Tyvärr så uppskattade eleverna inte denna fantastiska film som förövrigt lika gärna kunde ha hetat "Ehsans liv i ett nötskal". Nåväl, bortsätt från några smärre incidenter så gick det ändå ganska bra.

Sen var det lunch och efter lunchen skulle jag ha niorna i engelska. Med tanke på att hälften var borta eller på cabaretmöte så blev det inte jätte seriöst, men det var kul.

Väl hemma så skulle jag kolla igenom lite VG/MVG prov i matte, som niorna hade gjort. Efter de var det dags för dagens tråkigaste uppgift - betygsättning! Men nu är det gjort och jag står för betygen jag har satt, förhoppningsvis så gör även eleverna de.

Nu sitter jag här och degar, lyssnar på IFK-låtar och njuter. Jag vill inte ha ett jävla EM som förstör hela sommaren. Jag vill gå på Blåvitt och njuta!

Dagen har även bjudit på en kanon överraskning. Loggade in på banken för att föra över pengar till mamma och såg att jag hade fått min skatteåterbäring, vilket egentligen skulle komma vecka 33! Första gången staten är snabba med att dela ut pengar. Tack Reinfeldt!

1 kommentar:

Salamin fladdrar i takt med musiken sa...

Vi uppskattade den visst när vi kom på att du såg väldigt rolig ut när du tittade på filmen och att den lika gärna kunde ha hetat "Ehsans liv i ett nötskal" xD