söndag 22 juni 2008

Cykeltur i regn

Dagen började med att mina jävla fåglar va igång och gapade redan kl 6 idag. Håller på bli vansinnig. Fick gå upp och dra för och lägga ännu en filt över buren och då höll de käften. Men så mycket sömn fick jag inte, förstörde min sömnrytm totalt.

Väl uppe så fick jag iallafall vakna upp med lite kaffe och ladda innan Håkan ringde. Cykeltur till världens ände och tillbaka ungefär. I spöregn och blåst så tog jag mig till Preem, Vargön där jag mötte upp Håkan sen cyklade vi bort förbi Lilleskog och ner till någon sjö på vägen mot Vänersnäs och sen tillbaka. När vi stannade på ICA Älgen i Vargön var vi bokstavligt talat pisseblöta. Allt som fysiskt möjligt kunde bli blöt var också blött. Mina byxor var genomskinliga. Men det var bara att bita ihop för jag hade ungefär 12 km hem. Regnet hade tilltagit och det var motvind hela vägen hem. Men skam den som ger sig! Jag cyklade 45 km2 h 21 min.

Väl hemma så var det bara att hänga av sig allt och ställa sig i duschen. Jag tog nog året längsta varmdusch. När jag var klar så tror jag att all varmvatten i byggnaden var slut. Men skitsam, jag var upptinad iallafall.

Sen lagade jag käk och drog på en riktigt bra film, The Game Plan med "The Rock" och bara kopplade av.

Efter att de tre första kvartsfinalerna i EM gick tvärtemot det jag hoppades och önskade så var det idag dags för den sista kvartfinalen, Spanien-Italien och ÄNTLIGEN! Italien är utslaget från EM. Slipper se deras jävla grisfotboll. Ett bevis på hur svinigt de spelar, är när Di Natale i förlängningen får en liten knuff och rullar illa skadad ut från planen. Väl utanför planen kommer han på att om han är utanför planen så kan inte domaren blåsa av, så vad gör han - jo, han rullar självklart in igen. Di Natale missade förövrigt en av Italiens straffar - så jävla rätt!

Nu är jag gött seg iallafall, ska nog sätta på en film och bara koppla av.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha.. någon sjö påväg till Vänersnäs, det är lixom Vänern (Sveriges största sjö) *hehe* Gardesanna heter det oxå ;) rolig du är :D

Evelina sa...

haha! om du är smart så lägger du på en filt på fåglarna INNAN du går och lägger dig. då är dem tystare längre (: / Evelina

Anonym sa...

Gnäll inte på fåglarna som du har hemma! Det är dom jäkla fiskmåsarna som du ska gnälla om! Bah dom börjar klockan två och fortsätter hela dagen... /Tompa