söndag 29 juni 2008

EM-final och VIP-gäster

Idag har varit en grymt skön dag. Började dagen med att slappa och kolla på film - The Long Weekend, riktigt rolig och väldigt lättsam.

Efter filmen och lite mat så åkte jag till Clas Ohlsson i Uddevalla och lämnade tillbaka mobilen jag köpte förra veckan då min hade fått sig ett ryck. Köpte även DVD-skivor och fodral så nu ska jag vänta en vecka till och sen ska jag börja bränna alla bilderna från avslutningen och Göteborgsresan. Så M90, har ni bilder från avslutningen och/eller Göteborgsresan, så får ni skicka dessa till mig så jag har alla bilder!

Väl hemma satt jag och tjôta lite på MSN i väntan på att EM-finalen skulle börja och VIP-gästerna skulle trilla in. Daniel trillade in strax efter åtta, och Håkan gick vilse i storstan och hitta hem en stund senare än beräknat. Men med alla på plats så käkade vi lite gôtt (lunchbrödet jag hade bakat) och tjôtade. Massa skratt och tjôt samtidigt som vi hade ett getöga på finalen. För den som bor under en sten och inte bryr sig om fotbollen kan jag meddela att Spanien vann med 1-0 mot Tyskland, i en halvtrevlig match. Men vi hade gôtt trevligt kan jag upplysa er om iallafall!

På tisdag har Allsvenskan omstart och de känns lite halv ljummet nu när man har varit bortskämd med riktig fotboll i tre veckor. Men vad ska man göra Blåvitt är ju Blåvitt och man brinner för laget!

Förresten så har bilden inget att göra med något, tyckte bara de skulle va lite snyggt med en bild på mig (och ni förstår väl varför).

Inga kommentarer: