lördag 21 juni 2008

Göteborg och Holland!

Lördagen har varit lång och tröttsam. På morgonen blev de inte mycket sömn, fågel fanskapen va igång redan kl 7 idag. Så jag fick gå upp och stänga dörren så jag fick lite sömn.

Tog tåget till Gbg kl 12, och efter diverse förseningar var jag i Gbg runt halv två och så hem till mamma. Min kusin från London är på besök så vi käkade och tjôtade. Sen drog jag ner till polarens föräldrar och tjôtade med dem ett tag, världens underbaraste människor.

Sen drog jag och polarn runt i Gbg. Väl framme i Vasastan kryllade de av poliser - hade varit skottlossning. Som vi fattade så rörde det sig om någon form av hämndaktion från föregående kväll då två snubbar blev skjutna i Hisingen. Säger då fan de, glad att jag inte bor i Gbg längre, börjar ju bli helt sjukt.

Skitsamma, sen drog vi hem till honom och kollade på matchen som jag har suttit och laddat för i en veckas tid, Holland-Ryssland. Men som vanligt när jag förväntar mig stordåd av mitt Holland så sket de sig totalt. Ryssarna spelade holländskfotboll bättre än holländarna själva och vann tyvärr helt rättvist! Så nu är EM över för min del! Skiter i de nu!

Inga kommentarer: