tisdag 24 juni 2008

Lunchkonsert och lunchbröd

Idag var jag lika seg som vanligt på morgonen, dåligt med sömn. Skit samma! Rätt lugn dag idag. Var i Vänersborg på eftermiddagen. En gammal elev skulle spela i kyrkan, så jag och Håkan var där och lyssnade, riktigt bra förövrigt. Enda missen var ju att det var en andakt i samband men spelningen, men de fick gå, var ganska lättsamt ändå. Imorgon ska jag lyssna på en annan elev, ska bli roligt.

Efter kyrkbesöket så var det dags för dagen kulinariska upplevelse. Håkan hade bakat lunchbröd (och nej, det är inte bara en brödbit, som jag trodde). Lunchbröd är riktigt maffiga grejer, som en inbakad pizza om man så vill, eller ihop rullad. I brödet hade han stekt köttfärs med tacokrydda, bacon, salami, skinka, paprika och två sorters ost. Fyfan va gott det va och väldigt mättande!

Efter maten fick jag kolla lite på hans filmisar (småkort med diverse tryck). Hur kul som helt, och sen drog han fram de tunga grejerna - Postersamlingen. Helt sanslöst fräckt som helst att se alla dessa Posters från 70-talet. Enda nackdelen var ju att Kiss var på nästan var och varannan, men de fick gå.

Efter den trevliga stunden hos Håkan drog jag till Uddevalla och Clas Ohlson för att köpa en extra mobil. Min telefon har cpat och vill inte ta emot sms. Så nu satte jag SIM-kortet i en annan telefon och inte fan blev de bättre. Så nu har jag beställt ett nytt SIM-kort och förhoppningsvis så ska de funka igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag trodde att du tyckte om sånna där kyrkliga saker x) Det var väldigt roligt att ni kom förresten. Lite omväxling,det är samma människor varje dag annars:P