onsdag 4 juni 2008

Jobberbjudande och konsert

Ännu en onsdag med M-konsert! Den här gången var det PRIK-konsert för sjuor och åttor. Måste säga att det lät betydligt bättre än förväntat.

Om man skulle börja i rätt ände av dagen. Morgonen bjöd på arbetslag, sista för terminen. Vi tjôtade och skrattade som vanligt. Sen fick man springa ner till personalrummet och kontrollera och skriva under betygskatalogerna, för de skulle in prick 10:00, och sånt skojar man inte om med en viss person.

Efter det så jag idrott med åttorna, ner till skräcklan och bada (dock inte jag, även om jag blev lite blöt då vissa tyckte att det var väldigt kul att springa upp blöta och ge mig en kram).

Dagens stora överraskning var när rektorn på John Bauer Gymnasiet ringde och ville att jag skulle komma på arbetsintervju och på hans röst lät de som att han verkligen ville ha mig där som matte och naturkunskapslärare. Dessvärre så ringde han ju en vecka försent.. För jag har ju redan skrivit på för min nuvarande skola. Men vi hade ett väldigt bra snack och jag skulle ringa honom i november för att eventuellt börja sen till våren -09. Så det känns väldigt spännande, vill ju verkligen undervisa matte på gymnasiet.

Imorgon efter skolan ska jag fylla i min tatuering, hoppas att de blir riktigt bra den här gången och att han inte missar mer.

Inga kommentarer: