tisdag 10 juni 2008

Lärarna vs. Eleverna 2-4

Då är de gjort och överstökat. Eleverna vann läggmatchen mot lärarna (vi vill ju inte att deras sista minne från skolan ska vara en förlust). Blev en riktigt bra och schyst match. Jag blev fälld i straffområdet efter att ha tunnlat backen och domaren dömde straff - solklart! Jag tog straffen, iskallt vid målvaktens vänstra stolprot, och jag bjöd på en vacker målgest också. Men eleverna kvitterade och tog ledningen innan Sellén väldigt iskallt kvitterade. Men efter de tog krafterna slut, och eleverna gjorde både 3-2 och 4-2. Nåväl, det var riktigt trevligt, även om de blåste som fan självt!

För att fortsätta prata fotboll. Gårdagens match mellan Holland och regerande världsmästarna Italien blev allt annat än den plattmatch jag trodde. Holland körde över Italien fullständigt och vann med 3-0 i EM:s bästa match. Jag säger att Holland tar hem guldet. Fullständigt outstanding!

EM fortsätter ikväll. Sverige-Grekland. Helvete vad Sverige kommer åka på torsk!

Nog om fotboll nu. Efter lärarmatchen så åkte jag tillbaka till skolan och kikade på cabareten. Det kan bli riktigt bra, bara småsakerna fixar sig. De är riktigt duktiga. Har även fixat kläderna för morgondagen. Kostym självklart, är lite osäker på slips valet, men de löser sig som kärringen sa och sket i vasken.

Köpte även ett nytt tangentbord idag, efter fiaskot igår. Så nu är allt som de ska vara igen och det går att skriva snabbt och effektivt - blir dock inte mer rätt skrivet bara för att jag har nytt tangentbord.

Inga kommentarer: