måndag 23 juni 2008

Snabb utlandsresa

Dagen började med att min far plingade på kl 10 och väckte mig för han ville låna min cykel, och efter de var det ingen vits att sova längre. Så det var upp och fixa lite frukost och njuta.

Kollade på stand-up, Eddie Griffins nya "Freedom Of Speech", så sjukt bra!

Dagens höjdpunkt var när farsan kom över på eftermiddagen och vi satt och tjôtade en stund. Vid tjugo över sex gick han för att hinna med sitt tåg. Men norska tåg har uppenbarligen lite svårt för klockan. För tåget skulle egentligen åka halv sju, men då kom farsan upp och plingade på min dörr och berättade att tåget redan hade åkt - korkade norrmän! Men smart och snabbtänkt som jag är (en gnutta självironi) så tyckte jag att vi kunde köra till Oslo så han åtmindstonde skulle hinna med sitt andra tåg (första tåget kör Thn-Oslo och andra kör Oslo-Stavanger). Vi hade fyra timmar på oss att hinna till Oslo. Så snabbt in i bilen och gasa! Trots en massa jävla vägbyggen och annat skit så kom vi fram till Oslo en halvtimme innan hans tåg skulle åka - perfekt.

Efter att ha sagt adjö i Oslo så var det bara för mig att köra hem igen. Vilket på norska vägar är allt annat än smidigt, tog närmare fyra timmar att köra de dryga 250 km från Oslo till Trollhättan och tillråga på allt får man betala 20 NKr (24 SEK) var 50:e km. Norrmän är fan dummast i världen. Men men, nu är jag hemma iallafall och klockan är snart 2 på natten!

Nu är det bara sängen som gäller. Imorgon ska jag till Vbg och lyssna på en före detta elev spela, ska bli spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att norrmän är korkade är väl ingen nyhet direkt va???XD