måndag 26 oktober 2009

Teknikfan!

Första dagen av lovet hade ju kunnat slutat på ett roligare sätt! Efter att ha funderat ett tag så bestämde jag mig för att uppgradera minnet på min dator från nuvarande 2 GB till 4 GB. Jag tänkte nämligen även passa på att uppgradera till nya Windows 7.

Innan jag formaterade så kopierade jag över allt viktigt till min andra hårddisk och i ett svagt ögonblick glömde jag att kopiera över min telefonbok som jag har i Outlook (då jag synkar min mobil med Outlook).

Själva uppgraderingen, formateringen och installationen gick som smör. Inga bekymmer överhuvudtaget, bortsett från de faktum att min webcam inte längre fungerar på grund av att Win 7 inte hittar drivrutinerna – men skitsamma!

Tyvärr stötte jag på ett problem, som dock gjorde mig vansinnig och tack vare de här har jag suttit och svurit hela jävla kvällen. När jag skulle synka mobilen med datorn så krånglade allt av någon förunderlig anledning! Kalendern synkades korrekt, men när de kom till mina kontakter så sket de sig på ren svenska! Mer än hälften av mina kontakter synkade inte över till datorn, och av någon besynnerlig anledning försvann de även från mobilen! Helt jävla skumt! Men efter att ha suttit och bråkat med skiten ett par timmar, utan att bli det minsta smartare, så beslutade jag mig för att ge upp!

Väljer att se de som en rensning av kontaktboken istället, alla som jag har regelbunden kontakt med kan jag ju få tag på igen via facebook, och alla andra är la skitsamma! Men det är likförbannat extremt irriterande!

Imorgon ska jag till Gbg för att formatera syrrans dator och sen ska jag träffa Johan och gå på Blåvitt, ska bli för jävla kul!

Inga kommentarer: