söndag 4 oktober 2009

105 år av framgång…

Dagen började med att jag gjorde den första uppgiften för historia kursen som jag ska ha med några av våra treor. Känns som en bra första uppgift. Jag har en idé om hur jag ska forma kursen, men det gäller att få ner de på papper så småningom.IFK Göteborg

Sen drog jag och Sella till Vänersborg för att träffa Håkan och äta en bit mat. Ska nog försöka föra igenom idén om att göra det till en söndagstradition. Vi tjôtade även om att hålla träffas snart igen för en (troligen flera) runda golf, va änna länge sen vi möttes.

Har även fastnat för ett nytt spel på Facebook, Café World. Fråga mig dock inte varför, tycker att det är riktigt jävla fjantigt, men likt förbannad så hamnar jag där och håller på att fixa mitt café och säljer hamburgare.

Ikväll möttes även Elfsborg och AIK, i en för guldstriden väldigt viktig match. Personligen satt jag och hoppades på en Elfsborgs seger, men så här i efterhand så är jag nog rätt nöjd med kryss. Nu gäller det att vi krossar bajs imorgon så ligger vi en poäng efter och har fortfarande allt i egna händer.

Nu på kvällen har jag suttit och kollat på Transformers 2, inte en  jättebra film om jag ska vara ärlig. Lite halvrolig på sina ställen, men nä, långt ifrån en toppfilm.

4 oktober är även dagen då IFK Göteborg firar sitt grundande. För 105 år sedan så bildades Sveriges framgångsrikaste lag. Än idag finns det inget annat svenskt lag som är i närheten av att uppvisa samma meritlista. Så vi lyfter på hatten och säger grattis!

Inga kommentarer: