tisdag 20 oktober 2009

Long walk home…

Rubriken, för er som inte är så musikaliskt bevandrade, är titeln på en av Bruce Springsteens dunderlåtar! Kan man gärna lyssna på här undertiden man läser bloggen, så tar man två flugor i en smäll!

Jag tyckte att både, rubrik och låt passade bra med dagen jag har haft, var på skolan från klockan 8 till 20, det är 12 timmar för den som inte har matte som bästa ämne, eller är allmänt dålig på klockan!

Först hade jag mina florist ettor hela dagen, datakunskap på förmiddagen där de fick sitta och läsa om källkritik och kika på olika sidor på nätet och avgöra om det var trovärdiga källor eller inte. Efter lunch så hade matte, där de lekte med förändringsfaktorn och räknade procent på procent och lite annat smått och gott.

Efter en heldag är man oftas ganska slut, men ikväll skulle man bita ihop för i ett svagt ögonblick hade vi alla bestämt att vi skulle ha ett föräldrarmöte för eleverna i vårt arbetslag.

Så när de flesta hade åkt hem så hängde vi kvar och snyggade till skolan innan vi drog till McDonald’s för lite välbehövlig kost. Sen kokade jag lite kaffe och vi tog fram kakor och annat smått och gott.

Som ensam representant av det manliga så hade jag fått äran (?) att hälsa alla välkomna och ge lite kort information, vilket gick gôr bra, drog till på min Göteborgska och charmade allt och alla (eller kanske inte riktigt).

Sen när föräldrarna höll på att ta lite kaffe så gick strömmen och det blev becksvart i hela korridoren, men efter en stunds pillande så kom jag på att man kanske kunde pilla i proppskåpet, och visst gick de bra. Allt gick igång igen och alla såg alla igen!

Efter de korta minglet så drog vi in till klassrummet och prata en bra stund om lite allt möjligt innan vi avslutade med ett bildspel på våra ettor. Ett bildspel som ackompanjerades av Hearts of stone. Föräldrarna var otroligt nöjda med mötet, och det kändes som en väldigt bra idé, även om man va lite kinkig till det innan! Så det va riktigt härligt!

Så strax innan åtta på kvällen var vi klara och jag kunde få låsa ner skolan, larma på och bege mig hemåt för välbehövlig vila!

Inga kommentarer: