fredag 23 oktober 2009

Dagen efter…

Efter gårdagens 12-timmarspass på mässan så var jag helt slut! Hade varken ork, eller lust med någonting.

Dagens första och enda lektion var datorkunskap med IT-M 1, och jag hade inte hunnit tänka ut något, så det fick bli film. Dels för att det va sista lektionen innan lovet, men framförallt, det var de skönaste alternativet! Men de valde en film som hade anknytning till datorkunskap – Ice Age 3, och den är ju animerad, vilket man gör med datorer!

Efter lektionen så skulle jag hjälpa frisörerna att köra kakor hem till en av eleverna som de ska stå och sälja på oktobermarknaden imorgon. Började dock inte så bra, lyfte två kartonger, tyvärr gav den nedre kartongen vika och allt föll rätt ner i backen! Det bästa av allt var att de skedde inför en helklass, så man blev gött utskrattad!

Sen passade jag på att hälsa på tre av mina florister på deras praktik och dela ut de sista av tröjorna! Resten får sina tröjor efterlovet!

Tanken var att vi skulle på after work med jobbet, men jag var helt slut efter gårdagen och ville bara hem och sova! Så det blev tyvärr inget för mig.

AlexVäl hemma, slängde jag mig i sängen och fick två timmar välbehövlig sömn innan det var dags för Blåvitts fortsatta jakt på SM-guld!

På schemat stod Brommapojkarna borta och ännu en i raden måste matcher. Första halvlek var allt annat än rolig 0-0 med ett klart underpresterande IFK och ett BP som höll i taktpinnen!

Men desto roligare blev det i andra halvlek. Man såg direkt att det var ett nytt Blåvitt som kom ut efter paus och de tog tag om matchen direkt!

  • 0-1 Tobias Hysén
  • 0-2 Niclas Alexandersson
  • 0-3 Tobias Hysén

Så otroligt viktigt att Tobbe fick göra mål igen efter sin skada, så han känner att han är med. Comebackande Niclas Alexandersson, kaptenernas kapten fick även han komma in i andra halvlek och dunkade in en retur från Tobbe! Oerhört viktigt mål och är det någon som är värd ett mål så är det väl Alex! Förra året så avslutade han säsongen med ett mål i vardera av de fyra sista matcherna och idag gjorde han ett.

I och med 3-0 seger sätter vi en jävla press på Gnaget inför deras match på söndag mot Hammarby, och det hade ju varit guldvärt om Hammarby, som spelar med kniven mot strupen plockar poäng, eller rent av vinner! Men oavsett så har vi ju avgörandet i egna händer, men det kändes skönt att för engångskull spela före AIK och sätta lite press!

Nu väntar en oerhört viktig match på tisdag mot Halmstad, jag och Johan ska dit, och seger där och jag kommer nog att döda för att få tag på en biljett till Gnaget matchen den 1 november, men de ska nog lösa sig!

Resten av kvällen ska jag bara koppla av och njuta av segern, kanske spelar lite FIFA också, får se vad man känner för!

Inga kommentarer: