lördag 17 oktober 2009

Information och handboll…

Dagen började med att jag försökte kliva upp ur sängen med världens ryggkramp, gjorde fan ont precis över hela ryggen. Men upp kom jag och fixa ordning lite frukost innan jag skulle dra iväg.

Först skulle jag kolla en lägenhet åt farsan,vilket jag gjorde. Den var super fräsch lägenhet. Så den får vi hoppas att han köper så det han äntligen får en större lägenhet.

Sen åkte jag hem för att plocka med mig projektorn och ge mig iväg till Folkets Hus, där jag, Pierre, Stefan och två elever skulle ha information om handbollen på skolan. Tråkigt nog så kom det inte fullt så många som man hade hoppats på, för uppenbarligen var det någon ungdomsturnering i Uddevalla, snacka om taskig tajming! Men de som var med var nöjda och det är ju en bra start!

Sen plockade vi ihop, och gick och käka! Vår hälsoguru till rektor föreslog Max, vilket faktiskt gick hem hos alla. Är ju personligen inte så förtjust i Max, men deras nachoburgare gick faktiskt ner!

Efteråt var det dags för dagens höjdpunkt – Champions Leauge handboll i Älvhögsborg mellan svenska mästarna Alingsås och FC Köpenhamn. Stackars Alingsås hade ju tyvärr inte mycket att sätta emot! Utan ett tag var det nästan förnedring, men Alingsås kom tillbaka  (eller så slutade Köpenhamn att spela) och “snyggade” till siffrorna. Trots detta så vann Köpenhamn med 13 bollar eller något liknande.

Men det roligaste var ändå att sitta bredvid Stefan och lyssna på när han pratar handboll. Jösses, jag tycker ändå att jag förstår mig på handboll, men hans kommentarer kring spelet och andra detaljer var riktigt kul att höra, för det var sånt jag inte la märke till. Allt som allt var det en riktigt lyckad dag, och jag tror vi kommer lyckas riktigt bra i framtiden med handbollen.

Resten av kvällen tog jag hand om min lilla huvudvärk vilket turligt nog inte exploderade utan kurerade sig rätt snabbt. Försökte spela lite FIFA10 online också, men det ville sig inte då EA’s jävla servrar var ner igen!

1 kommentar:

Jenny Öhman sa...

Handboll är bäst =)