torsdag 22 oktober 2009

Gymnasiemässa i Trollhättan

Jösses vilken dag, klockan 8 var jag på Älvhögsborg tillsammans med några kollegor för att rigga upp allt inför mässan. Till skillnad från Göteborgsmässan så fixade vi ihop en riktigt läcker monter med mycket blommor och framförallt så hade vi smällt upp en 47 tummar med Hannas reklamfilm som gick i loop hela dagen.

Vi gjorde ett jävla gott jobb och det var mängder med intresserad elever och vi fick mycket uppmärksamhet, inte minst tack vare brudparet, som hade blivit fixade av frisörerna och fått blommor av floristerna.

Träffade en hel del gamla elever från Huvudnäs, men framförallt så träffade jag min gamla klass från Sjuntorpskolan. Det var så oerhört härligt att träffa alla. Sist jag träffade dom gick de i sexan, och nu hade alla växt till sig och förändrats oerhört mycket! Så det var riktigt kul att träffa alla! Förhoppningsvis kommer några att börja hos oss nästa år, de hade varit riktigt kul!

Framgångarna på mässan i all ära, men det tar nåt fruktansvärt på krafterna att så och prata om samma sak hela tiden och försöka fånga elevernas intresse. Så när vi plockade ihop vid strax efter 19-tiden var jag helt slut!

Men vi ska som sagt vara nöjda med utfallet! Vi fick mängder med intresseanmälningar och väldigt många verkade vara sugna på att komma på öppet hus efter lovet!

Inga kommentarer: