lördag 10 oktober 2009

Patetiskt Lagerbäck!

Då var det äntligen avslutat! Nu kan Lagerbäck dra dit solen inte skiner och kyssa någons r#v!

Så jävla patetiskt, och så jävla tragiskt! Vi har allt att vinna och i viss mån har vi allt i egna händer men lyckas torska borta mot Danmark! Jag menar seriöst, det är fuc#ing Danmark, knappast världens bästa lag, och vi behövde inte ens vinna, utan det hade kunnat gå vägen med ett kryss. Vad gör feg-Lasse då? Jo, som vanligt, han kör samma jävla laguppställning som gjorde senast i den fantastiska 1-0 matchen mot Malta. Samuel Holmén på ena kanten (killen var helt offside hela matchen), Anders Svensson (behöver jag ens säga något), Mikael Nilsson (killen får usla spelare att framstå som rena magikerna på plan). Jag kan fortsätta men jag skiter i de nu!

Vi torska med 1-0, och med 99,99 % säkerhet missar vi även VM (kan aldrig tänka mig att Malta tar poäng borta mot Portugal). Visst, vi har två bollar inne och båda döms bort, men seriöst, sett till matchen så var vi riktigt jävla dåliga, med undantag av en 20 minutersperiod i andra halvlek.

Nä, jag väljer att se det positiva i detta, vi slipper Lagerbäck – Thank you God! Många av “veteranerna” lägger skorna på hyllan däribland, Anders Svensson, Henrik Larsson (som slutar sin landslagskarriär för sjunde gången i ordningen) och några andra utfyllnadsspelare lägger också ner – och jag kommer ju knappast att gråta. Äntligen får den nya U21-generationen chansen fullt ut och inte enbart i den patetiska januariturnén.

Vilket fantastiskt lag vi kommer att ha till EM-kvalet nästa höst, unga hungriga spelare, så knappast nöjer sig med att ha kvalat in till ett slutspel, utan går in för att faktiskt också vinna!

Annars var lördagen rätt slapp, käkade en bamsepizza till lunch och kollade på den tredje filmen men Johan Falk, National Target. För jävla bra filmer! Sen lagom till matchstart hade Håkan hittat sig hit.

Inga kommentarer: