onsdag 21 oktober 2009

Drive all day…

Vi kör på inslagen väg, och bjuder på en Bruce låt som är relevant till dagens rubrik. Låter heter egentligen Drive All Night, men i mitt fall var det drive all day. För idag, precis som alla andra onsdagar är jag fri från lektioner och tänkte passa på att köra runt och hälsa på några av mina floristtjejer som är ute på praktik.

BohuslänHela idén är ännu ett tecken på att Göteborgare inte kan ett skit om geografin utanför Göteborgsgränser. Jag tänkte klart jag kommer och hälsar på er när ni är på praktik, Strömstad ligger ju inte så långt bort! Jösses va fel jag hade – Strömstad ligger 90 km från Uddevalla, och inte riktigt så nära som jag trodde. Så i morse när jag satt med APU-pärmen och skrev ner vart alla var så upptäckte jag min dumhet! Men har man lovat så har man lovat!

Så efter att ha kört ner chefen till OKQ8, så började jag köra. Då var klockan 9:30 ungefär. Första hållplats var Strömstad, cirka en timmes bilväg. Efter Strömstad så var det Tanumshede, därefter Kungshamn, efter Kungshamn var det Munkedal, sedan vidare till Uddevalla, sen ner till Ljungskile för att sedan hamna i Uddevalla igen. När jag var tillbaka på skolan var klockan runt 15:30. Det är sex hela timmar och 270 kilometer (se bild).

Men det var allt värt resan. Handledarna ute på praktikplatserna var väldigt glada att jag kom och hälsade på och visade att man brydde sig. Annars är det ju lätt att det uppfattas som att vi skickar iväg eleverna i två veckor för att få lite lugn och ro, men så är det inte! Dessutom var eleverna glada att man kom ut och kollade hur de mådde och man fick se lite vad de hade gjort, eller så var de glada bara för att jag kom med den efterlängtade JB-hooden.

Hur som helst så var det en väldigt lyckad dag, och jag blev oerhört stolt över hur duktiga våra tjejer har varit. Tyvärr hann jag ju inte med alla den här gången, men när de är ute till våren ska jag ut och hälsa på resten!

Efter jobbet kom jag med med tanken att få vila ut och koppla av, men icke! Istället blev jag bombarderad på Facebook med alla möjliga frågor om morgondagens mässa i Älvhögsborg! Det var till den grad att jag totalt tappade tålamodet och var nästan rasande! Att man inte tar lite mer ansvar och tar reda på vad som gäller, det stod ju trots allt på flera ställen. Istället ställer man alla möjliga och omöjliga frågor!

Men förhoppningsvis så löser det sig och allt går som de ska imorgon och vi tappar inte bort några elever!

Nu är jag helt slut, ska krypa ner i sängen och nana!

Inga kommentarer: