måndag 12 oktober 2009

Måndag, igen!

Även om rubriken kan antyda en viss negativklang, så är det inte negativt! Jag tycker alltid att det är gött att börja jobba efter en helg. Även om det är riktigt gött med helg, så brukar jag alltid bli rastlös framåt söndagseftermiddag. Så det är gött att komma till skolan där det är lite livat.

Inget märkvärdigt som hände idag egentligen! Dagen började med Ma B med frisör 2:an, gick igenom konjugatregler och kvadreringsreglerna, inte våldsamt roligt, men jag tycker de bet ihop väldigt bra och gjorde nästan vad som skulle göras.

Efter lunch var det dags att ha Ma A med frisör 1:an. Började lektionen med att lämna ut ett oförberett läxförhör, till klassens stora förtjusning – eller inte riktigt!

Efter skolan åkte jag till farsan en sväng innan han skulle åka iväg till Norge, tjôtade lite medan han packa och sen följde jag med honom till station.

Nu är det förresten klart, på onsdag ska jag ställa upp på en intervju och så fort den är färdig producerad och godkänd av mig, så kommer den att läggas upp här, och den får duga som videoinlägg, eller vlog som det heter. Så missa inte världspremiären – för “This is it” för att referera till en viss bortgången legend!

Inga kommentarer: