onsdag 30 september 2009

Inte enbart Blåvitt…

Idag hade vi massa SYV:are på besök och vi skulle informera vad JB står för, hur vi jobbar, våra program och lite annat. Nu vet jag inte hur känsliga SYV:are är men det kan ha hänt att jag förolämpade en, eller det gjorde jag väl egentligen inte men hur som Gud haver, så var det som så att några av dessa hade gått upp via vår andra uppgång och hamnat på fel sida av korridoren. Snäll som jag är gick jag bort för att möta upp dom och sa: “Jag antar att ni är SYO-konsulenter?” (för så hette de när jag växte upp), då var de en äldre herre som svarade: “Studie- och yrkesvägledare faktiskt!”. Jag menar seriöst, pest eller kolera, samma sak, olika namn!

Men trots detta missöde så var det väldigt trevligt, och SYV:arna var väldigt nyfikna på vår verksamhet, och inte alls några BF. Dock höll vi på bra mycket längre än vad som var tänkt från början, och det bör ju vara ett gott tecken, för det fanns många vettiga frågor.

Efter det så blev det lite lunch innan jag på eftermiddagen satte mig i korridoren för att hjälpa några med lite matte.

Nu kommer förklaringen till dagens rubrik. Några ur IT-M 2, satt i närheten av mig och av någon anledning började de prata om min blogg. Det var massiv kritik (nu överdriver jag) om att det bara stod om Blåvitt i min blogg, och att jag borde skriva om lite annat också.

Det roliga hände dock efter skolan, när jag åkte till Vänersborg för att få tag på Håkan så vi kunde gå iväg och käka på Pizza Pizza. Så jag drog till H-näs och stötte på några av mina gamla kollegor. En av dessa, påpekade snällt att jag borde skriva om annat än Blåvitt hela tiden. Vilket var ganska kul, med tanke på det som diskuterades i skolan.

Så mitt dilemma idag har varit att hitta något annat än Blåvitt att skriva om i min blogg och på Facebook. Jag ställde frågan på Facebook och kan även ställa den här – vad ska jag skriva om annars?

Har dock redan fått lite tips, ett av dessa tips var att skriva om lärarskvaller, vilket jag vägrar. Det som sägs lärare emellan ska stanna lärare emellan, då man ibland behöver “release the pressure” och då tror jag inte att man vill att de som sägs ska hamna på bloggen.

Men men, jag kommer nog att skriva en hel fotboll fram till 7:e november, då är Allsvenskan färdigspelad och även cupfinalen spelad! Därefter kommer jag att ligga lite lågt med Blåvitt!

1 kommentar:

Hanna sa...

Gör någon vlog då och då. Det vore coolt. :)
Hanna