onsdag 23 september 2009

Heldag i Götet…

Idag har det varit en lång, lång dag! Efter att ha uträttat en del ärenden i Göteborg så passade jag på att åka ner till Blåvittshoppen och köpa biljetter till derbyt mot bajs. Hitta även en snygg IFK t-shirt som jag köpte åt min kusin från USA – mäktigt när han har på sig den i Phoenix, Arizona!

Efteråt drog jag till Frölunda för att träffa honom (min kusin) då han på lördag åker tillbaka till USA. Satt och tjôta om allt mellan himmel och jord och man blev påmind om förr när han bodde i Sverige, och hur jävla kul vi hade ihop – I just love him, plain and simple!

Sen skulle han laga risotto á la Ramsay (Gordon Ramsay) med massa svamp, färskriven parmesanost och jag måste säga att han gjorde det riktigt jävla bra! Blev supergott, och otroligt mättande. Fattar inte hur det kan vara en förrätt, man blir ju helt sjukt mätt bara på en liten skål!

Efter att ha varit där i ett par timmar drog jag hemåt till för att hinna med Örebro-Blåvitt. Tyvärr så slutade matchen 0-0, så även om vi fortfarande har allt i egna händer så hoppas jag att Helsingborg kan vinna mot AIK imorgon, och underlätta lite för oss!

Idag började även tv-seriesäsongen i USA (eller rättare sagt, den började igår, men det är först idag jag kan se avsnitten) och jag såg på NCIS och den nya spin-off serien “NCIS: Los Angeles”. Dock var LA-versionen inte lika bra som originalet, men jag hoppas att den tar sig, annars så skiter jag i den!

Imorgon är eleverna lediga och vi ska fortsätta med våra LAP:n och förhoppningsvis så är får vi gjort det riktigt bra!

Inga kommentarer: