fredag 18 september 2009

Bästa släktkalaset, ever!

I onsdags fyllde min kusin år, så idag var det ett litet släktkalas för att fira henne – och jävlar vilket kalas det blev!

Efter jobbet åkte jag hem, duschade och rakade mig och gav mig i väg till Hisingen. Hon hade tjôtat hål i huvudet på oss alla att vara där i tid för att hon skulle sjunga för släkten – och det var ju inget man såg fram emot precis.

Men när alla hade kommit, så skulle hon hålla ett kortare tal för att välkomna alla och så vidare, då säger hennes kille “din bror är i telefon och vill gratulera dig”. Till saken tillhör att hennes bror bor i USA sedan 12 år tillbaka och han fyller faktiskt år idag. Så när han ringde så började släkten att sjunga för honom, och jag sitter och tänker “stackaren ringer från USA och istället för att få prata med sin syster måste han stå ut med att lyssna på släkten sjunga för honom”.

Just när de håller på att prata så öppnas ytterdörren väldigt oväntat och där kommer han in med sin fru och pratar i mobil. Det är väldigt svårt att beskriva känslorna, dels den underbara känslan av att se honom efter 8 år, och dels känslan av ha blivit totalt grundlurad. Här trodde vi alla han ringde från USA när han i själva verket stod utanför dörren. Snacka om att ha lyckats lura skiten ur oss alla!

Så det var därför min kusin hade tjôtat så mycket på att vi skulle komma i tid – för att hon hade ett stort fett ess i rockarmen – inte för vi skulle höra henne sjunga!

Resten av kvällen var bara glädje och tjôt om alla kul! En extremt lyckad släktträff!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa story ever ju!

Anonym sa...

Jäklar, häftigt

Anonym sa...

Tack för din närvaro och att du kom i tid ;)) Puss kusinen

Anonym sa...

häftig surprise!! / emma