måndag 28 september 2009

Il Capitano gör cameback…

Il Capitano Igår släppte Aftonbladet bomben att Niclas Alexandersson skulle göra comeback i Blåvitt och idag bekräftades nyheten av IFK Göteborg. Det är otroligt viktigt inför avgörandet av Allsvenskan och jag tror att Alex kan bidra med mycket, både när det gäller rutin och skicklighet. Det är ju inte gubben i korvmojen som kommer precis, utan en av Sveriges absolut mest rutinerade fotbollsspelare, men 106 landskamper i bagaget och två SM-guld! Dessutom bidrar han med hjärta, eller vad sägs om följande citat:

– Det ser jag som en skyldighet då klubben har problem med många spelare borta. Kan jag bidra med något gör jag givetvis det.

Förra året när vi tackade av honom så skrev jag ett inlägg om Alex otroligt stora klubbhjärta när han 2004 återvänder till Blåvitt från England och hade fyra månader kvar på kontraktet med Everton. Istället för att hänga kvar i England och dra in en väldigt stor lön och missa första halvan av Allsvenskan, så löste han ut sig själv från kontraktet för att kunna vara med från den Allsvenska starten. I dagens moderna fotboll finns det inte många spelare som visar ett så stort hjärta och lojalitet mot sin klubb, det är några få, och dessa spelare är värd all beröm och all vår respekt – vare sig vilket lag de representerar. Niclas Alexandersson är en av dessa spelare!

Annars har det varit en rätt seg måndag. Hade lektioner hela dagen och alla var extremt pratglada idag, lite mer än vanligt faktiskt! Men men, kan ju inte vara knäpptyst varje gång, även eleverna behöver fnittra och tjôta av sig ibland!

Såg 08-derbyt, AIK-Djurgården, jösses vilken förnedring! Gnaget var faktiskt helt överlägsna vilket är lite skrämmande med tanke på att Djurgården spelar för ett nytt kontrakt. Att man inte visar mer hjärta, och om inte annat smäller på lite i närkamperna. Men nej, Djurgården såg helt livlösa och tafatta ut. Blir väl tack och hej för Djuren nu!

Nästa omgång av Allsvenskan blir direkt avgörande! Vinner AIK borta mot Elfsborg, och vi torskar mot bajs, så är guldet kört! Så för första gången i mitt liv kan jag inte annat än heja på bönderna från Borås!

Inga kommentarer: