måndag 21 september 2009

Ny vecka!

Måndag igen, och redo för nya tag, eller? Nja, var gött seg på morgonen och jag känner hur det börjar att ta emot att gå upp ur sängen! Det är svinkallt på morgonen och man vill fan inget annat än att ligga kvar under täcket!

Dagens första lektion var Ma B men frisör tvåor, och jag började med att ge de ett läxförhör – inte uppskattat skulle jag nog säga! Måste försöka hitta på något kul på lektionerna så att tjejerna inte somnar totalt!

Dagens andra lektion var Ma A med frisör ettorna, och det måste ha varit världshistoriens kortaste lektion! Tror jag höll låda i fyra minuter innan de fick sin lilla uppgift och skulle ge sig iväg på stan för att räkna procent!

En av damerna i frisör ettan har upptäckt att jag är en meriterad bloggar och har tagit sig friheten att sprida min bloggadress till allt och alla – mig inget emot, bara kul om man får lite läsare och förhoppningsvis lite kommentarer också – alltid uppskattat!

Väl hemma tog jag mig en sedvanlig siesta innan jag slängde ihop några mackor och te. Just nu är det hockeypremiär på SVT, Färjestad-Skellefteå, känns väldigt ointressant och avlägset, så länge Blåvitt är med i guldstriden så kan man ha ett getöga på Frölunda, men inte mer än så. Malmö leder hemma mot Elfsborg i en för guldstriden viktig match! Elfsborg har ju gått ner sig totalt! Först 4-0 förnedringen mot oss, den 2-2 mot tragiska gajs och nu 2-0 underläge med flopplaget MFF – snacka om att vika ner sig när det väl börjar gälla! AIK leder hemma mot ÖIS med 1-0, men det är väl knappast någon skräll! ÖIS är ju sämst!

Inga kommentarer: