torsdag 24 september 2009

K-dag

Idag har vi lärare haft k-dag, i stora drag betyder det att eleverna är lediga från skolan och vi lärare sitter och jobbar med lite olika grejer som har med verksamheten att göra.

I dag satt vi i våra arbetslag och försökte få klart LAP:n. Efter att ha haft ett kortare personalmöte där vi fick bolla lite idéer mellan arbetslagen gick vi ner och satte och och börja skriv. Måste säga att det gick oförskämt bra och jag tror vi fick ner ett vettigt innehåll.

På lunchen drog vi ner till Pingvin och klämde i oss mat i stora mängder. Själv beställde jag en 150 grams ostburgare med pommes och man fick ett berg med mat. Så det var bara att hugga i och jävlar va tjock man blev – total koma efteråt!

Eftersom vi blev klara med LAP:n på förmiddagen, så hade vi gott om tid att göra eget och jag har suttit och gjort “Wall of shame”-listor för mina klasser (Wall of shame är ett koncept som Håkan körde med M-klasserna på Huvudnäs, och går kort och gott ut på att har man saker efter sig så hamnar man på listan). Tyvärr blev det väldigt många kryss så imorgon får jag nog dra på mig hård handskarna och skälla lite – för man kan ju inte börja slarva direkt från terminsstart!

Nu ska jag strax röra mig hemåt, innan dess ska jag till Willy’s och köpa lite grejer för frukosten imorgon! Dessutom hoppas jag att det finns några bra serier att se på idag, bara sjunka i soffan och slappa – gött!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sheet of Shame" hette Håkans påhitt.