lördag 26 september 2009

Vad ska man säga?

Helvete! Det kan nog vara en bra start känner jag. Blåvitt mötte Kalmar borta på Fredrikskans idag och skulle bibehålla en förlustfri svit från 1977, alltså 32 år utan förlust i Allsvenskan och dessutom göra ett ryck i guldstriden!

Tyvärr så gick de åt helvete från start! En viss Hjalmar Jonsson lyckas sparka hål i luften och missa en bollen och på så sätt ställa Kim, och Kalmarspelaren kunde rulla in 1-0 i öppet mål!

Oturen fortsatte att pissa oss i ansiktet när Sebastian Eriksson blir utvisad efter sitt andra gula kort, för filmning! Men de roliga är att med en man kort blev vi bättre och växte ordentligt. Vi gör dessutom 1-1 genom Hannes Stiller efter briljant framspelning från Theodor.

Tyvärr så kunde vi inte hålla 1-1 utan Kalmar gör 2-1 på hörna och det blir rullgardin ner! Nu får vi hoppas att Djurgården kan visa lite stake och besegra Gnaget i derbyt, eller i alla fall kryssa. Jag tror fortfarande att vi har fördel i kampen om guldet.

Efter fotbollen drog jag på hockey och försökte verka intresserad, men tyvärr – hockeyn är så tragiskt ointressant just nu! Vem fan bryr sig om omgång 2 av 56 då? Dessutom spelar de ju för fan ingen roll om man slutar 1:a eller 8:a alla går ju till slutspel ändå! Helt ointressant i dagsläget. Jag kollade på två perioder och det fick räcka gott och väl!

Kollade på två tunga filmer ikväll också! Johan Falk: GSI och Vapenbröder, riktigt jävla bra filmer i Göteborgsmiljö. Jag brukar ha riktigt svårt med svenska filmer, men jag måste nog säga den här serien med Johan Falk är riktigt jävla bra. Tänker på Nolltolerans, Livvakterna, Tredje vågen och dessutom kommer det två filmer snart.

Inga kommentarer: