torsdag 14 augusti 2008

Överlämningar

Dagen börja med överlämningar för årets sjuor, inte det roligast att sitta och höra vad elevernas mellanstadielärare tycker alla gånger, men det måste göras och ibland kom det fram en del viktig information.

Efter det träffades NO-gruppen. Vi tjötade lite kollade på vad som fanns och jag fick chans att plocka åt mig alla mina böcker och köra upp de till mitt klassrum, ett klassrum som jag fick ärva av en som gick i pension förra terminen.

Lunchen var tänkt att hållas på Pizza Pizza, men det var fullt så vi promenerade ner till Sjömagasinet, sicket jävla skitställe! Maten va inte alls god. Jag har alltid haft en tes, om det finns Jack Vegas maskiner inne på en restaurang så är det två typer av människor som är där och hänger 1) alkisar 2) små gangster-wannabe. Självklart så hade jag inte fel! Men Sjömagasinet går man nog inte till inom en snar framtid!

Efter lunch så träffades MA-gruppen, vi kolla igenom lite böcker, annars så sas det inte mycket vettigt.

Efter jobbet så drog vi iväg och träna, och jag var sjukt seg redan innan. Det är något helt annat att träna när man har jobbat och ska träna kl 16 än som när man under sommaren gick och tränade när kroppen var pigg. Men jag och Daniel drog ner och körde ett stenhårt ryggpass. Fattar inte hur vi orkade, körde trots allt åtta övningar, och vanligtvis kör vi fyra, max fem. Men det var riktigt skönt.

Väl hemma så höll jag på att somna, då var klockan ändå bara sju. Men tack vare Vänner och Simpsons så vaknade jag till liv.

Inga kommentarer: