lördag 2 augusti 2008

Årets match!

Åkte till Göteborg idag eftersom syrran fyllde år i torsdags och för att Blåvitt skulle ta emot Malmö.

Väl hemma hos mamma så satt vi och käkade och pratade en stund innan hon körde mig till Ullevi!

Kanske året bästa match från Blåvitt, körde fullständigt över Malmö, detta trots att fem ordinarie spelar vilade. Matchen blev riktigt ful och det små brutal, det hela började med att Robin Söder satte sig i respekt efter 49 sekunder - då hade han nickat in 1-0! Det som fick matchen att urarta var det Sandqvist (Malmömålvakten) gjorde. Han hoppade upp och tog en boll framför Robin Söder som inte ens störde honom, men när han är i luften så sparkar han ner Robin och domarn släpper de! Men somliga straffar Gud med en gång! Tre minuter senare så gick vår mittbacksgigant Sigge upp och sänke honom (Sandqvist) så de bara forsade blod från pannan på honom. Det blev ett 7 min stopp i matchen medans han skulle häftas ihop. På tilläggstid i första så gjorde Walle 2-0 och matchen var över. Blåvitt kontrollerade andra halvlek totalt, detta trots att Bjärsa fick rött kort efter 2 min för en eftersläng som ingen såg förutom domaren. Men 2-0 och fyra raka segrar i Allsvenskan lovar gott!

Efter matchen fick jag springa som en galning till bussen och hann precis, den var precis smockfull! Väl i Thn så drog jag bort till farsan en sväng och sen hem och duscha och kolla på film!

Inga kommentarer: