fredag 15 augusti 2008

Startelvan

Fredag, första arbetsveckans sista dag och man va änna gött seg i kroppen. Men dagen började med att jag somnade om och höll på att försova mig, men det löste sig.

Väl framme i skolan så var det överlämningar även idag, men det gick väldigt fort. En av mina gamla niors pappa var med så det var rätt kul att tjôta lite med honom. Efter det så var det egen planering. Jag och Daniel satt en stund på varsitt håll och fixade lite och strax före halv tolv så drog vi hem för att hinna med och träna innan vi skulle dra till Kalle.

Sista träningsdagen och vi körde armar, va riktigt gött att ha kunnat köra full träning hela veckan trots att man inte alltid har varit piggast.

Sen var det hem och duscha innan vi tog bussen till Vänersborg. Väl där så möte vi upp Håkan och handlade lite förtäring på bolaget. Sen en promenad till ICA Kvantum och vänta på Kalle. Vi köpte lite kött, potatissallad och annat gott.

Väl hos Kalle så började med att vi tog oss varsin gammel dansk, som förövrigt smakade rôva! Medan Kalla, Håkan och Daniel satt och tjôtade så tog jag hand om matlagningen. Champinjoner, paprika, lök och tomater på spett. Sen gick jag ner och fixade iordning grillen. Min teknik att få igång en grill hånades en hel del. Men skratta bäst som skrattar sist, fick en perfekt glöd och sen var det bara på med köttet! När kötten började bli klara så la vi på spetten. Grillade champinjoner är blad de godaste som finns.

Efter maten satt vi inne och kollade på OS-studion och runt nio tiden var det dags för årets kanske sista dopp. Jag och Håkan var redo att anta utmaningen, medan Daniel fick övertalas, då han höll på att banga ur! Men in kom vi och det var riktigt skönt i vattnet runt en 17 grader.

Kalle drog på spisen och vi satt och tjôtade och började med den berömda och beryktade "Startelvan". Vad det är, tänker jag inte avslöja då det är väldigt internt. Men jag kan dock lova att den för med sig ett massa skratt! Men "Startelvan" är nog spikad!

Allt som allt var det en kanonkväll, gött väder, bra mat och ett jävla gott sällskap! När vi sen var klara att avsluta kvällen så ringde Daniel frugan som skulle komma och hämta oss. När hon väl var i Blåsut så tyckte hon att det vore trevligt med en sightseeing av Blåsut så Kalle fick navigera henne. Men hem till Trollhättan kom vi och hon ska ha ett stort tack som kom och hämtade oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har ju börjat bli inaktiv =(
Sluta inte blogga, din blogg är bäst(Y)