måndag 18 augusti 2008

Ny klass och ny mobil

Nytt är bra, och nytt är nyttigt brukar man säga (ingen som gör det egentligen, men jag kan la få mynta ett nytt ordspråk). Hur som helst, så har det varit mycket nytt idag. Dagen började med att jag tog emot mina nya sjuor. Verkar bli en riktigt bra klass, så jag håller tummarna.

Efter att ha tagit emot sjuorna så skulle vi ha aktiviteter i arbetslaget, mitt nya arbetslag, B-laget skickade ut eleverna på tipspromenad. Så jag fick snällt sätta mig vid Fridastatyn med blåsten i nacken och hålla upp en fråga om Blåvitt - och nej, jag skrev inte frågan.

Väl hemma så var det snabba lätta steg till ICA Oden för att hämta mitt paket - min nya mobil har kommit! Ni ska veta att större delen av kvällen satt jag och pillade på den. Tyvärr måste jag vänta ett par dagar till innan jag kan använda telefonen då jag väntar på att Tre ska portera mitt nummer. Men som sagt det hindrar ju inte mig från att leka med den.

Var även och tränade idag samt planerade morgondagen lektioner. Får några nya klasser imorgon, så det ska bli spännande.

Inga kommentarer: