söndag 24 augusti 2008

Bara 3 km!

Större delen av förmiddagen och eftermiddagen gick åt att planera lektioner inför veckan som komma skall.

Sen satte jag mig och kollade på Formula 1 en stund, innan jag kände att det skulle va gott och ta en kortare siesta. Fick bara sova en kort stund innan Daniel ringde och tyckte att vi skulle ut och springa Sandhemsslingan. Bara tre kilometer tänkte jag, kan la inte vara så jävla farligt. Visst gick det bra - första kilometern iallafall. När vi hade nått två kilometer var jag helt slut, men jag bet ihop och Daniel pusha på mig. Men tillslut så tog kroppen över, och jag blev tuvngen att gå ett par meter så jag kunde hämta andan. Men skam den som ger ser, jag bet ihop och tuggade mig in i mål. Jag var nog väldigt överambitiös i under den första kilometern, var väldigt lätt i steget och höjde tempot - något jag ångrade mot slutet. Men det var rätt skönt att få springa i naturen, och det var ju kanon väder.

Nu har jag fått duscha och har rakat mig, så det blir bara att slappa vid tv:n en stund. Dessutom har jag klämt i mig en kebabrulle, tycker allt att jag var värd en belöning.

Inga kommentarer: