fredag 8 augusti 2008

Patetiska 08:ors dag!

Idag är det den 8 augusti 2008, det vill säga 08-08-08. Tragiska och patetiska som 08:orna är så ska de fira i huvudstaden. Fy fan! Nä, nog om djuren i öst!

När jag gick in på min blogg idag så såg jag att jag hade 1904 besökare. 1904 är förövrigt året som IFK Göteborg grundades. Den 4 oktober 1904 satt ett gäng chalmerister på gamla Café Olivedal och grundade laget som 78 år senare skulle sätta svenskfotboll på Europakartan med en seger i UEFA-cup finalen. Ett lag som fortfarande väcker stor respekt ute i Europa. 18 SM-guld, 2 UEFA-guld och 4 Cup-guld, så mycket mer behöver man inte säga!

En för alla, alla för BLÅVITT!!

Resten av dagen ska jag inte göra ett skit, ska bara koppla av och njuta av de absolut sista dagarna av semestern innan skolan drar igång igen!

Inga kommentarer: