onsdag 25 november 2009

28… pushing 30…

Då var man ett år äldre igen, iallafall på pappret! Känner min dock inte äldre. Men nu är man det iallafall!

Är ju inte den som brukar fira min födelsedag så värst hårt, dessutom är väl 28 inget att fira, än mindre om det är på en onsdag. Men jag får ändå säga att det har varit en väldigt bra dag, fått ta emot gratulationer hela dagen, och min Facebook har varit smockad idag – vilket självklart värmer oerhört i det annars förbaskad trista novemberväder.

Blev även klippt idag, av en av våra kära frisör tvåor, vilket var väldigt härligt, så nu är håret snyggt iallafall.

Dagens höjdpunkt kom ändå från Belinda och Amanda. Tjejerna hade bakat tårta och köpt en väldigt rolig mugg. Så det var oerhört oväntat och obeskrivligt uppskattat, speciellt med tanke på att tjejerna egentligen är på APU, att åka upp till Uddevalla för att komma med tårta till mig, är ju så man blir rörd.

Jag ska inte göra någon djupare analys om år 27 på jorden, man jag kan konstatera att det har varit ett oerhört bra år. Förra året vid den här tiden jobbade jag på Huvudnäs och var inne på refrängen. Sedan januari jobbar jag som bekant på JB, och stortrivs på jobbet!

Nu är det mindre än två år kvar tills jag blir 30, men som man säger “30 is the new 20”, så jag är inte ett dugg orolig, speciellt inte med tanke på var två föräldrar sa i lördags när de trodde att jag var elev på skolan.

Inga kommentarer: