måndag 2 november 2009

Dagen efter…

Då skulle man efter den tunga förlusten igår och det missade SM-guldet ta sig till skolan idag då! Som tur är så fick bearbeta min sorg igår kväll och kom ganska snabbt fram till att även om det var en stor besvikelse att vi förlorade igår, så kan man inte vara missnöjd med gubbarna, eller som Tobias Hysén sa: AIK besegrade ett halvt B-lag. Det det ligger mycket i de, och tänker man på de så lovar det gott inför framtiden!

Jag var som ni kanske förstår väl förberedd på att bli ordentligt mobbad av de flesta i skolan. Inte för att så våldsamt många håller på gnaget, utan snarare mest för att alla vet att jag håller på Blåvitt! Så det var ingen idé att gå runt och sura, utan man får som en viss person sa “skoja om de”.

Dessvärre hade jag glömt ett visst vad som jag hade slagit med en av våra kära elever, men snäll som hon är så kom hon in på morgonen när jag skulle ha matte och påminde mig. Så nu får jag hålla mitt löfte och lida hela veckan! Vad löftet är låter jag vara osagt, de svider som det är ändå!

Annars var det för jävla gött att vara tillbaka i skolan och träffa alla elever. De utgör ju en så stor del av ens vardag, så när man gå på lov så måste jag erkänna att man saknar de allt!

Inga kommentarer: