onsdag 18 november 2009

Jävla nationella prov kopior!

Idag har man varit gôtt sleten! 12-timmarspasset på mässan har satt sina spår och det var en kamp att komma upp idag. Men upp kom man, och lyckades krypa ner i duschen och vakna till liv.

Igår kväll fyllde vi lastbilen med all skit och det som väntade oss idag var att tömma lastbilen. Så väl framme i skolan och efter att jag hade vaknat upp, så gick jag ett varv och ragga upp mina kära kollegor och några elever så gick vi ner och började tömma lastbilen. Eftersom vi var så många gick det väldigt fort och det var ju gott de!

Resten av förmiddagen gick åt att kopiera nationella proven i matematik från i våras! När vi hade proven i våras så fick vi sitta och registrera varenda elevs resultat på någon jävla webbsida, för att det skulle synas i statistiken, och de kan jag väl köpa! Men nu har någon, troligtvis några idioter i Stockholm som sitter på någon jävla myndighet och inte har något bättre för sig fått för sig att vi ska kopiera alla våra 100 prov (varje prov består av tre delar, alltså 300 totalt) och skicka kopiorna till Stockholm för att de ska kolla hur vi har rättat eller nåt och eftersom det är sekretess på prov fanskapen så får man ju inte skicka originalet då dessa ska arkiveras i 10 år! Så där stod vi, jag och en kollega vid varsin kopieringsapparat och kopierade en efter en. Men han kom dock på en väldigt smart idé, att vi kunde klippa kanterna och bara köra igenom allt i kopiator istället för att vända och vrida alla, en efter en! Sen om vi arkiverar proven lite sönderklippta är la fan skit samma! Så hela jävla förmiddagen gick åt att klippa och kopiera prov!

Efter lunch så satte jag mig på arbetsrummet i lugn och ro och städade undan lite skit, innan jag kollade igenom morgondagens lektioner!

Med tanke på hur trött jag var så hade jag helt glömt bort att lastbilen skulle lämnas tillbaka till OKQ8 senast kl 15, och de kom jag på när jag skulle åka hem vid tjugo i fyra. Så det var bara att ta första bästa lärare och be henne att följa med mig till OKQ8 så att jag skulle kunna lämna tillbaka lastbilen innan man kunde bege sig hemåt!

Inga kommentarer: