tisdag 17 november 2009

Gymnasiemässa igen…

…den här gången var det Uddevalla som stod som arena och vi hade en hel föreläsningssal för oss själva med en stor bamsescen och massa sittplatser.

Men först, jag vet att jag inte har varit så aktiv på bloggen den senaste tiden, och det är för jag helt enkelt inte har orkat, eller haft något kul att skriva om! Jag beklagar djup den hårda abstinens som vissa har drabbats utav i bristen på uppdatering! Förstår att det har varit en tungperiod, men det ska bli bättring, jag lovar!

Åter till dagens stora händelse, Gymnasiemässan! Jag och Stefan började faktiskt redan igår och fyllde lastbilen med bröte och så skulle vi träffas idag vid 7:50 för att slänga in det sista, och jag hade nycklarna till lastbilen. Men seg som jag är så blev jag försenad med ett par minuter (kanske sju till antalet) och när jag svänger in på parkeringen så står Stefan, Calle och några till där och väntar på mig, och Stefan gör en lite gest och pekar på sin klocka, självklart med glimten i ögat, men jag skämdes ändå!

Nåväl, vi åkte ner till mässan och började packa upp och det blev riktigt jävla snyggt (pardon the French). På scenen fick frisörerna och floristerna ta nästan all utrymme, med sina frisörstolar och blomsterarrangemang.

Själva mässan gick upp och ner, ibland kom det jättemycket folk, och ibland var de öken. Men vi fick in en jäkla massa (antagligen så är det väl relativt) intresseanmälan och Stefan hade den fina idén att vi skulle skriva ner alla som fyllde i en intresseanmälans e-mail och sen skicka iväg ett mail direkt på kvällen som en uppföljning. Så jag satte mig med datorn i ett hörn och började knappa in en jävla massa hotmailadresser. Fråga mig inte hur många gånger jag fick skriva “@hotmail.com” men det var inte en eller två de kan vi vara överens om! Men jag tror det kan bli en hit att göra så som vi gjorde, dessutom så skickade jag med en inbjudan till öppet hus i mailet, så förhoppningsvis så kommer det att vara knôkat på lördag!

Resten av dagen gick rätt segt och jag var ju där hela kvällen, så vid sju så var jag halvt om halvt i koma! Men vi hjälptes åt allihopa och fyllde lastbilen och packade ner allt innan vi begav oss hemåt! Dock så stannade jag till vid McDonald’s och klämde i mig en McFeast & Co, en cheesburgare och några goda ostsnack – jösses va mätt jag var sen!

1 kommentar:

Hanna sa...

Pew, vilken lättnad!

Men du som är lärare i datorkunskap borde väl kunna använda copy-paste? :)