måndag 6 juli 2009

Heldag @ IKEA

Idag åkte jag och Håkan till IKEA för att shoppa loss. Jag hade hittat en snygg bokhylla som jag ville köpa och lite annat, och Håkan skulle köpa lite han också.

Vi gick runt och plockade på oss ett och annat och när vi väl kom fram till kassan kom jag på att plånboken låg i bilen, vilket var lite jobbigt, men Håkan löste det som tur var.

Näste bekymmer var skulle vi få plats med allt i bilen, bokhyllan var ju trots allt 187 centimeter, och det kändes som att det skulle kunna bli lite krångligt, men gissa om vi fick in den och det var fan precis. Vi fick dra fram sätena så jag satt bokstavligt talat i ratten och Håkan i handsfaket, och det var grymt obekvämt, men tacka vet jag för Volvo – en riktig jävla arbetshäst.

Väl hemma var det dags att börja montera bokhyllan – själva monteringen gick väldigt smidigt och så, förutom de sista fyra hörskruvarna som var svåra att få in, men efter lite pill och en jävla massa svett så löste det sig.

Det jag inte hade tänkt på, var att jag monterade hyllan liggande, vilken innebar att jag var tvungen att lyfta upp den också, och det var lättare sagt än gjort – 97 kg trä skulle lyftas och jag hade inget utrymme under hylla för att få ett bra grepp. Men jag lyckade få in en kartongbit under ena hörnet och tillslut fick jag ett bra grepp och skulle “bara” lyfta och det var fan inte lätt, men jag fick upp den och efteråt var jag helt jävla yr så jag fick sätta mig och bara andas ut en stund.

Men nu ser de för jävla fint ut hemma! Dessutom fick jag upp en gammal Poster-plansch med Peter Falk som Columbo.

Dessutom var det Allsvensk omstart idag, IFK Göteborg skulle ner till Halmstad för att spela om tre poäng – tyvärr blev det bara kryss, och det ska Halmstad vara jävligt glada för! Hysén var i strålande form och vi hade ett par bollar i stolpen, men det var bara en sån där dag då inget ville in.

Inga kommentarer: