söndag 19 juli 2009

Fallens dag 3

Idag var det den tredje och sista kvällen för fallens i år, och det syntes att det tråkiga vädret hade fått många att stanna hemma.

Innan jag drog ut så var det Blåvitt på tv och de får man ju inte missa. Första matchen på Gamla sedan omstarten, har ju haft Halmstad och Gnaget borta innan. Vår underbara svit på nya arenan håller i sig – en stabil 3-1 seger och nu har vi åtta raka segrar på nya arenan och en målskillnad på 24-2. Trelleborg blev alltså andra laget i allsvenska att göra mål på blåvitt hemma (Kalmar gjorde ett, men den får man nästa räkna som ett självmål, med tanke på att det var årets bjudning från Sigge).

Men vi drog ut en litet gäng och satt och tjötade och hade allmänt trevligt. Men man måste säga att det var rätt kyligt!

Fick även se fyrverkerierna, något jag missade i fredags. Dock blev det mer romantiskt än jag hade tänkt mig när en rätt go kille kom fram och kramade om mig. Först trodde jag att han var så glad för att han också höll på Blåvitt (jag hade självklart min GBG hood på mig), men det visade sig att han häll på gnaget. Men han var gôr trevlig och sånt gillar jag, trots att man inte håller på samma lag så kan man umgås och ha trevligt, även om det kanske blev lite för mysigt för min smak!

Inga kommentarer: