onsdag 8 juli 2009

Spelkväll…

Idag hade vi pratat ihop oss och skulle ha spelkväll och köpa pizza, men eftersom jag inte var så våldsamt sugen på att sponsra pizzerian nedanför mig så bestämde jag mig för att åka in till stan och köpa lite råvaror istället och laga tacopaj och överraska gubbarna.

Väl ute på överby när jag hade handlat och var på väg hem så gjorde jag något jag tänkt på ett tag, men varje gång ångrat mig – jag gick med raska steg in på Siba och köpte Tiger Woods PGA Tour 2010, tänkte att de kunde va kul att ha ett sportspel också.

När gubbarna sen trillade in vid 17-tiden, så blev de överraskade att det serverades hemlagat – och om jag får säga de så var det betydligt godare än pizza.Tacopaj, med nachoschips, feferoni och cola var en given hit och ett bra sätt att fylla magen innan det var dags sätta sig och spela.

Vi började med en omgång golf, vilket tog sin lilla tid, innan vi körde lite Guitar Hero och FIFA 09. Men varken Guitar Hero eller FIFA var så kul, utan vi fastnade för golfen, och snart satt vi och spelade golf igen. Kan utan tvekan säga att spelet var värt varenda jävla öre – fy fan va kul vi hade och tiden bara flög iväg. När vi tillslut gav upp spelandet var klockan strax efter 01.

En totalt lyckad kväll, även om jag torskade rätt ordentligt i golfen – behöver träna mer på mitt tålamod (som om de var en nyhet)!

Inga kommentarer: