onsdag 10 juni 2009

Avslutningsmiddag

Ikväll var det då dags för den årliga avslutningsmiddagen för niorna på H-näs. En väldigt trevlig tillställning, om man bortser från maten. Snustorr kyckling, potatissallad som smakar blaja, och torr och kal melon är allt annat den de Gordon Ramsey serverar.

Men det är som sagt en trevlig tillställning där våra (eller rättare sagt mina gamla elever) äntligen slutar grundskolan.

Eftersom jag är en gammal M-are (ränderna går ju aldrig ur) så satt jag kväll till ära med Håkans M90 (även om dom inte ersätter min M90 årsmodell 2008).

Kvällens höjdpunkt var ändå samlingen i klassrummet, där Håkan hade gjort Historiemon-kort om varje elev så fick man gissa vem det var, superkul, dessutom fick jag en egen Historiemon med följande text:

“Ettrig liten herre, som alltid får räkna med bråk. Förmodligen mer kunnig i fotboll än musik, även om valet av lag är tveksamt. Borde egentligen heta Glenn.”

Dessutom bjöds det på sång om lärarna på H-näs, vilket gick hem hos föräldrarna.

Inga kommentarer: